Max Keiser & Stacey Herbert Leave London – In “fear for their safety”

16th August 2017 / United Kingdom
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrShare on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on RedditDigg this

TruePublica: The Keiser Report is a financial news and analysis show on RT UK, hosted by Max Keiser and Stacy Herbert. It has been running since September 2009, with three new shows every week. Herbert banters with Keiser on headlines and commentary with what they define as ‘Financial War Reports’ but have suddenly left the UK in fear of their safety.

 

On the popular Keiser Report show, Keiser and Herbert alternately discuss a current financial topic, comment on financial media reports, and provide commentary on the actions of bankers and government with either face-to-face in the studio or through video conferencing interviews. Popular discussion targets go from the collusion between Wall Street and Capitol Hill to the City of London and Downing Street, from bogus government economic statistics to rigged stock markets.

The Independent describes the show as “mischievously seditious” and Keiser as “America’s most outrageous political pundit.” Since March 2012, The Keiser Report was translated into Spanish. On YouTube alone, it is common for the Keiser Report to be viewed half a million times a month with over 1,100 episodes under their belt, aside from being aired on their own website and their show on Russia Today.

Get Briefed, Get Weekly Intelligence Reports - Essential Weekend Reading - Safe Subscribe

Notable guests have included Robert F Kennedy Jr, Liam Halligan – Sunday Telegraph economist, and Yanis Varoufakis – ex Greek Finance Minister to name just a few.

 

In an extraordinary interview on YouTube with World Alternative Media, Max Keiser who hosts the Keiser Report for RT.com has openly stated that he, wife and co-host Stacey Herbert have left London in fear for their safety.

Just over a week ago, Max Keiser was being interviewed on WAM and was asked why it was that the show had been filmed in many different locations in recent weeks. Max responded that they like to film in different environments. He also stated that the show originally started in Paris but subsequently moved to London and had been there now for some time – and then went on to say:

 

“London became very difficult. People are probably not aware that free speech is not supported. So the regulators in the UK were constantly threatening us. Threatening us in a very belligerent manner. They made us feel as though our safety was not really secure. On behalf of some energy companies – and Ofcom – who work with corporations to stifle free speech. In the UK they are trying to get fracking going in a big way. The biggest group of journalists around the world who have been killed are environmentalists. The energy companies are reckless, mercenary and dangerous. They made us feel uncomfortable with the threats we got from them. It’s not really worth hanging out there (London) any more. In the US – it’s still a beacon of free speech in many ways.”

Last October Nat West Bank in the UK wrote to the company that provides RT services in the UK, saying it would no longer provide banking services following a review and the decision was final.

The Guardian wrote Jan 13th: “However, in a statement on Monday evening, NatWest said it had reached a resolution with RT. A spokesman for RBS Group, the bank’s parent company, which is largely owned by the British state, said: “When issues arise, we will always try to work with our customers to seek the best possible outcome, and are pleased we have been able to do so in this case. The decision to close the accounts prompted accusations of censorship, with Russian officials alleging that it “reeked of” the BBC and threatening retaliation against the UK broadcaster”.

In a statement, RT said the bank had told it that although NatWest had “followed its process correctly”, it was happy to have been “able to agree a way forward after further discussions”.

The Guardian also wrote in the same article that “speculation about why the decision was made initially led to the Treasury denying involvement. Although NatWest’s decision appeared to have been unrelated to the content broadcast by RT, the channel has been repeatedly criticised by UK regulators for producing biased coverage.

 

Watch the Interview HERE

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrShare on LinkedInPin on PinterestShare on StumbleUponShare on RedditDigg this


The European Financial Review

The European Financial Review is the leading financial intelligence magazine read widely by financial experts and the wider business community.